Cvičení v těhotenství, pokud je více pojaté jako hra, nikoliv jako snaha o výkon, může pozitivně ovlivnit tělesnou i duševní pohodu těhotné ženy 🙂

„Jak cvičení Pilates pro těhotné probíhá?“

„Jedná se o klasické cviky Pilates upravené pro toto období, cvičí se ve volnějším tempu, důraz je kladen spíše na protažení a uvolnění, nácvik správného dýchání, procvičení svalů pánevního dna, zádových svalů. Výběr cviků závisí i na stupni těhotenství, cílem je hlavně dobrý pocit nastávajících maminek, zmírnění bolestí zad a dolních končetin, udržení namáhaných svalů v oblasti břicha a pánve v dobré kondici pro náročnou práci, kterou porod bezesporu je.“

„Kdy mohu začít se cvičením pro těhotné?“

„Lékař rozhoduje, zda klientka může cvičit či nikoli. Těhotenství patří určitě mezi nejkrásnější období v životě ženy. Ze zdravotního hlediska se jedná o přirozené období, kdy se organismus ženy přizpůsobuje nárokům zvětšujícího se plodu. I během těchto tělesných změn chce být každá žena krásná a přitažlivá. Díky Pilates mohou zůstat ženy i v průběhu celého těhotenství silné a fit. Pilates jim pomáhá být stále v kontaktu s měnícím se tělem, zlepšuje pozici plodu, pomáhá jim si potřeby svého těla uvědomovat a omezuje bolesti v průběhu těhotenství. Díky variabilitě Pilates cviků a řadě modifikací přizpůsobí instruktor Pilates cviky stavu i stadiu Vašeho těhotenství, čímž je vždy dosahováno vynikajících výsledků. Mějme však všichni stále na mysli, že cvičení v průběhu těhotenství není zaměřeno na svalový výkon, ale jako velmi kvalitní příprava těla na období porodu za současného zachování vitality ženy. Navíc je však nutné míti na paměti, že by klientky neměly cvičit na přímé břišní svaly.“

„Co si vzít s sebou na první lekci?“

„Klientky s sebou nic speciálního nepotřebují, všechny pomůcky jsou k dispozici ve studiu.“

„Co mi pilates v těhotenství přinese?“

Posílí váš tělní systém, ať už oběhový, lymfatický, zažívací či respirační, což přirozeně pomáhá k zdravému růstu miminka. Působí jako prevence křečí a otékání nohou. Pomáhá vám se cítit pohodlně a zbavit se bolesti. Dále Vás učí relaxovat a soustředit se na své tělo a znamená prevenci potíží s močením, prolapsu dělohy a tvorby hemeroidů. Přináší uvolnění a zlepšení pohyblivosti kyčelního kloubu a celé oblasti pánve. Je prevencí nadměrného přírůstku tělesného tuku. Samozřejmě také pomáhá vytvořit základy pro poporodní cvičení a pomáhá ke správnému držení těla (změny držení těla během těhotenství způsobují bolesti zad).“

„Jak dlouho se věnuješ Pilates?“

Pilates se věnuji od roku 2002, již to pomalu bude 15 let.“

„Je nějaký zásadní rozdíl mezi klasickým Pilates a pilates pro těhotné?“

„Cviky, které těhotné ženy cvičí během těhotenství, se nijak zásadně neliší od běžného Pilates, pouze jsou upraveny tak, aby je mohly vykonávat i nastávající maminky a aby jim cvičení bylo příjemné“

„Jak vnímáš prostředí v Elixír studiu?“

„Vnímám prostředí velice pozitivně, je zde přátelské prostředí nabité energií .“

Pilates je pro těhotné ženy ideálním cvičením. Protahuje a posiluje svaly k porodu a těhotenství:)  Lekce pro „těhulky“ najdete v rozvrhu každý všední den odpoledne. Těšíme se na Vás.