Každý z nás tu a tam zažije období a chvíle, kdy je v napětí a „nestíhá“ nebo má problémy se soustředěním. Mohou to být příznaky stresu, ale také může být příčinou nedostatečný odpočinek. Pokud člověk málo odpočívá, může se to projevit na jeho zdraví.

Aby se člověku dařilo,musí být odpočinutý. Kvalitní odpočinek a relaxace (uvolnění napětí) překoná nejen svalové a duševní napětí, ale i velmi příznivě působí na tělo jako na celek.

Jednou z nejstarších technik pro odpočinek, ale také pro ozdravění těla a ducha, je jóga. Jóga je staroindické slovo a označuje učení o metodách, jak ovládat duševní i tělesné funkce člověka (např. dýchání, soustředění, paměť, klid, pohodu apod.). Cviky jógy nejen uklidňují, ale dokážou velmi často i povzbudit a zlepšit náladu.

Jak je možné relaxovat? Nabízím Vám jeden tip:

  • Najděte si klidné a pokojné místo.
  • Lehněte si na zem nebo na postel nebo se posaďte do křesla. Poloha by měla být pohodlná a Vaše tělo uvolněné, nohy a ruce by neměly být překřížené.
  • Dvakrát se pozvolna nadechněte a dlouze pozvolna vydechněte.
    • Pomalu zavřete oči a zkuste si představit nějakou známou krajinu. Zkuste si vybavit barvy, zvuky a vůně té krajiny, jako je bublání vody,šum větru či zpěv ptáků. Připomeňte si pohyb listů, mraků, povrch krajiny, kamenů, stromů…
    • Pomalu se ve své krajině procházejte a nakonec se vraťte na původní místo. Pozvolna, velmi pozvolna s dlouhým výdechem otevřete oči a zahýbejte pomalu rukama a nohama:)

Jaké typy odpočinku a relaxace máte Vy? Co Vám nejvíce pomáhá zvládat stres, napětí a přináší úlevu?:)

Elixírka Daniela (Daniela Nováková)